پارک های شهر زونگولداک

پارک ها و مناطق شهر زونگولداک

آمارسا (Amarsa)

amarsa_zonguldak_shabavizparvaz_01این اقامتگاه ساحلی ، با شهر کی قدیمی ، در نقطه ای خوش منظره بر روی شبه جزیره ای در 60 کیلومتری شمال شرقی زونگولداک و در ایالت بارتین قرار دارد. این مکان در قرن ششم قبل از میلاد تاسیس شد. در قرن سوم، نام این مکان به آماستریس (Amastris) تغییر کرد که نام خواهر یا برادرزاده داریوش سوم ، پادشاه ایران بود.

وی به دلیل ازدواجش با لیسیماکوس (Lysmiachos)، پادشاه تریس (Thrace)، نایب السلطنه منطقه دریای سیاه شد. نقل می شود که وی باغ های این منطقه را همانند باغ های سمیرامیس (Semiramis) ، شهر قدیمی بابل ، خیابان بندی کرد. پس از تخریب این اقامتگاه ، دوباره توسط بیزانس ها آباد شد. اما در قرن 14 در اختیار شرکت های بازرگانی ژنوی قرار گرفت و آنها قلعه را توسعه دادند. محمد دوم این شهر را در سال 1485 برای عثمانی ها فتح کرد. موزه محلی این شهر ، یافته های جالب باستانی را به نمایش گذاشته است. این شهر اقامتگاه ساحلی معروف و پرطرفداری برای ساکنین شهرهای اطراف و خانواده های ثروتمند زونگولداک به شمار می آید . بقایای اندکی از شهر قدیمی ، به غیر از خرابه های تئاتر رومی و حمام ها باقی مانده است. قلعه ای از شهر قدیمی و شبه جزیره محافظت می کرد که هنوز هم به وسیله پلی رومی و تونلی قدیمی به جزیره ای دور از ساحل متصل است.

amarsa_zonguldak_shabavizparvaz_02

بارتین (Bartin)

شهر بارتین با جمعیت 25،000 نفر در کاکوگرماک (Kocgrmak)، 70 کیلومتری شرق زونگولداک و در ایالت بارتین قرار دارد که همان پارت نیوز (Parthenios) پیشین می باشد. در این شهرک ، خانه های سنتی چوبی وجود دارد.

غار هرکول (The Caves Hercules)

در شمال غربی ارگلی (Eregli) ،  در دره باستانی آکرون (Acheron)، حدوداً 100 کیلومتری بالای رودخانه قرار دارد.طبق گفته زنوفن (Xenophon ) در کتابش با نام آناباسیس (Anabasis) ،  این غار جایی است که هرکول ، قهرمان افسانه ای به جهان زیرین رفت و سربروس (Cerberus)، سگ سه سری که در ورودی جهنم نگهبانی می دهد ، از آن بیرون آمد. سنگ های باستانی در قسمت ورودی غار دیده می شوند . دره ای که به دهنه غار منتهی می شود، در گویش محلی دره کافر می نامند. این توصیف ، یادآور دوره بیزانس هاست، زمانی که طبق باور دینی برخی مسیحیان از غارها استفاده می کردند و موزائیک های کف غار ، وجود آنها را به اثبات می رساند . دریاچه ای زیرزمینی و همچنین آثار کمی از نقاشی و ... در آن وجود دارند.

hercules_zonguldark_shabavizparvaz_01 hercules_zonguldark_shabavizparvaz_03

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR