جشنواره های ازمیر

مناسبت ها و رویدادهای شهر ازمیر

همانند سایر نقاط ترکیه ، تعدادی از مناسبت های مهم ملی و مذهبی و تعطیلات عمومی در ازمیر جشن گرفته می شوند. علاوه بر این ، تعدادی جشنواره نیز مختص ازمیر است.

جشنواره جاز اروپایی ازمیر (Izmir European Jazz)(Izmir Avrupa Caz)

رویداد فرهنگی مهمی است که در نیمه اول مارس برگزار می شود و هنرمندان مختلف در آن ایفای نقش می کنند. هدف از برگزاری این جشنواره ، گردهمایی استادان و دوست داران جاز ، با انگیزه ایجاد عشق ، دوستی و آرامش است. جشنواره جاز اروپایی برای اولین بار در سال 1994 توسط موسسه فرهنگی ، هنری و آموزشی ازمیر (IkSEV) آغاز شد و امروزه ، صدها تن از دوست داران موسیقی جاز را از سرتاسر اروپا به خود جذب می کند.

izmir_jazz_shabavizparvaz

جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان در آلاکاتی ازمیر(Izmir Alacati International  Child  and Youth Festival)

معمولا در جون یا جولای توسط شهرداری منطقه آلاکاتی در غرب ازمیر برگزار می شود.

جشنواره بین المللی ازمیر (Izmir International Festival)

از سال 1987 هر سال از اواسط جون شروع می شود و تا اواسط جولای ادامه دارد . در طول این جشنواره ، بسیاری از نوازندگان معروف جهان به اجرای برنامه های مختلف موسیقی می پردازند.

نمایشگاه بین المللی ازمیر (Izmir International Fair)

قدیمی ترین نمایشگاه ترکیه است و در کالچر پارک برگزار می شود. این نمایشگاه میزبان بسیاری از شرکت های بین المللی است و هر دوره از این نمایشگاه به موضوع خاصی اختصاص دارد.

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ازمیر (International  Izmir Short Film Festival)

از مهم ترین جشنواره های فیلم کوتاه ترکیه و تنها جشنواره فیلم ازمیر است که از سال 1999 برپا شده. این جشنواره در اکتبر برگزار و فیلم های کوتاه 16 میلی متری و 35 میلی متری و ساختارهای دیجیتالی در آن نمایش داده می شود. از سال 2004 با هدف تشویق فیلم کوتاه به برندگان این جشنواره جایزه گربه طلایی (Golden Cat) داده می شود.

جشنواره رقص های محلی بین المللی نمایشگاه ازمیر (Izmir Fair International Folk Dances Festival)

اولین بار در سال های 1989 تا 1990 در استانبول آغاز شد. سپس از سال 1995 ، این جشنواره در ازمیر برگزار شد. در این جشنواره ، رقص های گوناگون محلی نمایش داده می شود که برخی در ازمیر منحصر به فرد هستند. این جشنواره ، منجر به تشکیل گروهی با حدود 300 رقصنده شد که در مکان های گوناگون برنامه اجرا می کنند.

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR