12 اسفند ، 1402

فکر سفر به سریلانکا لحظه‌ای رهایتان نمی‌کند؟ به شما حق می‌دهیم؛ این روزها همه دنبال فرصتی هستند تا به سریلانکا، بهشت گرمسیری اقیانوس هند سفر کنند. اما بهتر است بدانید که سفر حساب و کتاب خودش را دارد. مخصوصا وقتی پای هزینه سفر به سریلانکا در میان باشد. قاعدتا در برنامه‌ریزی‌هایتان برای رفتن به این نقطه جذاب و دیدنی دنیا موارد متعددی را باید در نظر بگیرید که هزینه‌ها بخش اعظم آن را تشکیل می‌دهد. ما در ادامه این نوشتار نکات بسیار ارزشمندی را درباره هزینه‌های احتمالی با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. پس همین‌جا بمانید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

واحد پول سریلانکا

یکی از موضوعات مهمی که در هزینه سفر به سریلانکا مطرح می‌شود، واحد پول این کشور است. واحد رسمی پول در سریلانکا «روپیه» است که آن را با نماد LRK نشان می‌دهند. خوب است بدانید که هر یک روپیه قابل تقسیم به 100 سنت است. روپیه سریلانکا نیز نظیر ایران در قالب اسکانس‌های رنگی مختلف و از 10 تا 2 هزار روپیه عرضه می‌شود.

قیمت روپیه سریلانکا

طبق جدیدترین آمارها قیمت هر یک روپیه در سریلانکا معادل 1760ریال و 0031/0 دلار است.

عکس روپیه

عکس روپیه؛ واحد پول کشور سریلانکا

تبدیل واحد پول سریلانکا به تومان

یکی از نکات حائز اهمیت در هزینه سفر به سریلانکا تبدیل ارز است که توصیه می‌شود در ایران انجام شود. از آنجایی که ارزش پول سریلانکا با پول رایج در ایران تفاوت‌های بسیاری دارد، بهتر این است که در ایران با توجه به هزینه‌های شخصی‌تان دلار تهیه کنید. سپس در سریلانکا به صرافی‌های معتبر مراجعه کرده و دلار را به روپیه تبدیل کنید.

ویزا؛ مهمترین هزینه سفر به سریلانکا

یکی از محاسن سفر به سریلانکا این است که برای دریافت ویزا نیازی به مراجعه حضوری شما به سفارت نیست. در سفر به این کشور ویزایی فرودگاهی به صورت 1ماهه برای عموم گردشگران در نظر گرفته شده است که هنگام ورود به فرودگاه سریلانکا به آن‌ها ارائه می‌شود. برای دریافت این ویزا داشتن چنین مدارکی الزامی است:

  • اسکن عکس پرسنلی
  • صفحه اول پاسپورت

شایان ذکر است که ویزای فرودگاهی تنها به کسانی ارائه می‌شود که از تاریخ آخرین ورودشان به کشور سریلانکا حداقل 6 ماه گذشته باشد. هزینه ویزای سریلانکا برای 30 روز اقامت ایرانیان معادل 50 دلار است.

عکس ویزای سریلانکا

تصویری از ویزای کشور سریلانکا

قیمت بلیط در سفر به سریلانکا

هزینه سفر به سریلانکا با خرید بلیط پرواز به این کشور به شکل کاملا رسمی آغاز می‌شود. در هزینه‌های خرید بلیط عوامل متعددی دخالت دارند که فصل سفر، نوع ایرلاین، مبدا و موجود ‌بودن بلیط از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

فصل سفر یک عامل بسیار مهم در قیمت بلیط محسوب می‌شود. طبیعتا هزینه پرواز در فصولی که شهرهای سریلانکا مملو از گردشگر و توریست است، به طرز قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

مبدا پارامتر دیگر تاثیرگذار در نرخ نهایی بلیط است. طبیعتا افرادی که از نیویورک عازم سریلانکا هستند، هزینه‌ای متفاوت از ایرانی‌ها را برای پرواز به این کشور پرداخت می‌کنند.

در دسترس ‌بودن بلیط هواپیما هم در نرخ نهایی آن تاثیر به مراتب چشمگیری دارد. گاهی اوقات در فصول شلوغ سال دسترسی به بلیط‌های پرواز سریلانکا با محدودیت زیادی همراه است. در این شرایط افراد ناگزیر به خرید بلیط‌های پرواز با قیمتی بسیار بالا خواهند بود.

در نهایت باید به خطوط هوایی مختلف اشاره کنیم که هر یک استراتژی‌های متفاوتی را برای قیمت‌گذاری دارند. بنابراین بهتر است قبل از سفر به سریلانکا هزینه پرواز را از شرکت‌های هواپیمایی مختلف جویا شوید.

با در نظرداشتن تمام مواردی که ذکر شد باید بگوییم هزینه پرواز به سریلانکا برای هر گردشگر متفاوت خواهد بود. در حالت کلی، میانگین هزینه بلیط پرواز به این کشور برای گردشگران ایرانی چیزی معادل 20 میلیون تومان است.

قیمت هتل؛ از نخستین هزینه های سفر به سریلانکا

هسته اصلی هزینه سفر به سریلانکا را موضوع اقامت در این کشور تشکیل می‌دهد. سریلانکا گزینه‌های مختلفی را برای اقامت پیش روی شما قرار می‌دهد. اما قبل از آن باید به این سوال پاسخ دهید که آیا در سفر به سریلانکا قصد اقامت در شهرهای بزرگ و شلوغ آن نظیر کلمبو، کندی و گال را دارید؟ یا اینکه ترجیح می‌دهید در مناطق روستایی یا شهرهای کوچکتر سریلانکا اقامت داشته باشید. پاسخ شما به این سوال تا حد زیادی هزینه‌های مرتبط با اقامت در هتل را تعیین می‌کند.

ناگفته نماند که در کنار موقعیت مکانی که شما در سریلانکا برمی‌گزینید، فصل سفر به این کشور نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. طبیعتا در سریلانکا مانند تمام نقاط دنیا رزرو هتل در ایام شلوغ سال تا حد زیادی با افزایش قیمت همراه خواهد بود. به‌ طور کلی هزینه اقامت در بهترین هتل‌ های سریلانکا به شرح زیر است:

  • هزینه یک شب اقامت در هتل‌های میان‌رده در شهرهای بزرگ: 50 تا 100 دلار
  • هزینه یک شب اقامت در هتل‌های مجلل و لوکس در شهرهای بزرگ: 150 تا 500 دلار
  • هزینه یک شب اقامت در هتل‌های میان‌رده در شهرهای کوچک: 30 تا 70 دلار
  • هزینه یک شب اقامت در هتل‌های میان‌رده در شهرهای کوچک: 100 تا 130 دلار

عکس هتل در کشور سریلانکا

تصویری از یک هتل زیبا در کشور سریلانکا

قیمت غذا در سریلانکا

در هزینه سفر به سریلانکا نمی‌توان بخش هزینه‌های مرتبط با خوردوخوراک را در این کشور نادیده گرفت. اگر می‌دانید سریلانکا کجاست، این نکته را هم باید بدانید که در سریلانکا گزینه‌های جذاب و متنوعی برای سرو غذا وجود دارد که ساده‌ترین آن‌ها غذاخوری‌های خیابانی است. البته اگر به رستوران‌های مجلل و لوکس هم علاقه‌مند باشید، این کشور گزینه‌های ایده‌آلی برایتان خواهد داشت.

  • قیمت خوردوخوراک در غذاخوری‌های خیابانی یا فست فود: 1 تا 5 دلار
  • قیمت خوردوخوراک در غذاخورهای معمولی یا رستوران های محلی: 5 تا 10 دلار
  • قیمت خوردوخوراک در رستوران‌های میان‌رده: 10 تا 20 دلار
  • قیمت خوردوخوراک در رستوران‌های لوکس و سطح بالا: 20 دلار و بالاتر

اگر تمایلی به سرو غذا در رستوران ندارید، یا به دنبال راه‌هایی به صرفه‌تر برای خوردوخوراک هستید، پیشنهاد شگفت‌انگیزی برایتان داریم. در سریلانکا فروشگاه‌های رفاهی و سوپرمارکت‌هایی وجود دارد  که در آن‌ها می‌توانید  طیف وسیعی از تنقلات، نوشیدنی‌ها و حتی غذاهای آماده را با قیمت‌هایی بسیار مناسب پیدا کنید.

عکس غذای سریلانکایی

تصویری از غذاهای سریلانکا

تفریحات؛ بخش عمده هزینه سفر به سریلانکا

وقتی نوبت به جاهای دیدنی سریلانکا می‌رسد، شما با انبوهی از جاذبه‌های دیدنی برای کاوش و سرگرمی غافلگیر خواهید شد. از آنجایی که در هزینه سفر به سریلانکا بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تجربه تفریحات متنوع سهم مهمی را به خود اختصاص می‌دهد ما در ادامه فهرستی از نقاط توریستی محبوب را به همراه هزینه تقریبی هر کدام در اختیارتان می‌گذاریم:

  • بازدید از شهر باستانی سیگیریا: 30 تا 40 دلار
  • بازدید از شهر ساحلی میریسا: 5 تا 10 دلار
  • بازدید از شهر باستانی پلونارووا: 25 تا 30 دلار
  • بازدید از  مرکز پرورش و نگهداری فیل‌های پیناوالا: 10 تا 15 دلار
  • بازدید از قلعه تاریخی گال: 5 تا 7 دلار
  • بازدید از شهر نووارا الیا: 2 تا 5 دلار
  • بازدید از پارک ملی یالا: 15 تا 20 دلار
  • بازدید از معبد دندان مقدس در کندی: 5 تا 8 دلار
  • بازدید از مزارع چای الا: 1 تا 2 دلار
  • قایق‌سواری در سریلانکا: از 5 دلار به بالا

عکس پارک ملی یالا

نمای هوایی از پارک ملی یالا

شایان ذکر است که در سریلانکا فرصت‌های رایگان زیادی برای گشت‌وگذار دارد. اگر تمایل دارید در هزینه سفر به سریلانکا صرفه‌جویی کنید، بازدید از مناطق گردشگری رایگان این شهر می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. از جمله‌ جاذبه‌های رایگان سریلانکا می‌توان به فهرستی از موارد زیر اشاره کرد:

  • کاوش در بازارهای محلی
  • بازدید از باغ‌های گیاه‌شناسی
  • کشف معابد باستانی و اماکن مذهبی رایگان این منطقه
  • لذت بردن از پیاده‌روی در مزارع چای رایگان و خوش‌منظر این شهر
  • بازدید از موزه‌ها و گالری‌های هنری رایگان

عکس مزرعه چای

تصویری از مزرعه چای در سریلانکا

هزینه حمل و نقل در سفر به سریلانکا

بخش کوچکی از هزینه سفر به سریلانکا را هزینه‌های مرتبط با حمل‌ونقل و جابه‌جایی در این کشور تشکیل می‌دهد. از آنجایی که برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی سریلانکا ناگزیر به جابه‌جایی در مناطق مختلف این کشور هستید، بهتر است با وسایل حمل‌ونقل و هزینه‌های استفاده از هر وسیله آشنایی کامل داشته باشید.

اتوبوس

یکی از روش‌های محبوب و درعین‌حال ارزان برای حمل‌ونقل در سریلانکا استفاده از اتوبوس است. اتوبوس‌ها در این کشور از ساعت 6 صبح تا 12 شب در حال فعالیت هستند. هزینه بلیط اتوبوس بسته به فاصله‌ای که مسافران طی می‌کنند، از 25/0 تا 2 دلار متغیر است.

قطار

یکی از روش‌های رایج حمل‌ونقل بین‌شهری قطار است که غالبا مسیرهای مشخص و محدودی برای تردد دارد. شایان ذکر است که این روش به دلیل حرکت آهسته قطار غالبا زمان زیادی را هم از شما می‌گیرد. هزینه تردد با قطار بسته به نوع مقصد و فاصله‌ای که طی می‌شود از 1 تا 10 دلار متغیر است. مثلا اگر بخواهید جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا را ببینید، می‌توانید از قطارهای بین شهری استفاده کنید.

تاکسی

از روش‌های نسبتا گران جهت حمل‌ونقل درون‌شهری تاکسی است. این روش در کنار هزینه‌های بالا یک حسن بزرگ دارد و آن سرعت ‌بخشیدن به زمان جابه‌جایی و حمل‌نقل است. ضمن اینکه مسافران با استفاده از تاکسی راحتی بیشتری را در سفر تجربه می‌کنند. هزینه تردد در مسافت‌های کوتاه با تاکسی چیزی معادل 2 تا 5 دلار است. طولانی‌بودن مسافت، هزینه جابه‌جایی با تاکسی را تا 50 دلار افزایش می‌دهد.

اجاره خودرو

اجاره خودرو روش دیگری است که این آزادی را به شما می‌دهد تا سریلانکا را با سرعت خودتان کشف کنید. هزینه اجاره خودرو در سریلانکا بدون احتساب سوخت و بیمه از حدود 30 دلار در روز شروع می شود.

در آخر لازم می‌دانیم این خبر خوب را به شما بدهیم که سریلانکا به گردشگران خود کارت‌های حمل‌ونقل با طرح‌های تخفیفی متنوع ارائه می‌دهد. اگر قصد دارید در سفرتان به سریلانکا طی مدت زمان کوتاهی از جاذبه‌های مختلف این منطقه دیدن کنید، داشتن این کارت‌های اعتباری گزینه بسیار معقولی است.

عکس وسیله های حمل و نقل عمومی در سریلانکا

تصویری از خودروهای حمل و نقل عمومی در سریلانکا

هزینه تماس و اینترنت در سریلانکا

هنگام برنامه‌ریزی برای سنجش هزینه سفر به سریلانکا، در نظر گرفتن هزینه‌های مرتبط با  اینترنت و مکالمات بسیار ضروری است. خوشبختانه سریلانکا از آن دسته کشورهایی است که ارزان‌ترین نرخ مکالمه و اینترنت را برای کاربران در نظر می‌گیرد.

بهترین و به‌صرفه‌ترین روش برای داشتن مکالمات ارزان در سریلانکا خرید سیمکارت از نمایندگی‌های معتبر این کشور است. سریلانکا دارای دو اپراتور معروف با نام‌های ایرتل و موبی‌تل است که شما جهت خرید سیمکارت می‌توانید به نمایندگی‌های معتبر سراسر این کشور مراجعه کنید.

اگر شما جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که تمایلی به صرف هزینه اضافی برای اینترنت و مکالمه ندارند، در سریلانکا فرصت دسترسی رایگان به اینترنت وجود دارد. کافی است قبل از رزرو هتل به خدمات رفاهی آن در خصوص دسترسی رایگان به اینترنت توجه کنید. در سریلانکا برخی از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها خدمات اینترنت رایگان را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

ارزان‌ترین زمان سفر به سریلانکا

فروددین که معادل ماه آوریل در سریلانکا می‌شود جزو شلوغ‌ترین و پرگردشگرترین ایام سال در این کشور محسوب می‌شود. برگزاری جشن‌های متعدد در این فصل سبب می‌شود تا گردشگران از سراسر دنیا راهی سریلانکا شوند. طبیعت ازدحام و شلوغی گردشگر در فروردین سبب بالارفتن قیمت بلیط و هزینه‌های اقامت در هتل می‌شود.

اگر در جست‌وجوی بهترین زمان سفر به سریلانکا هستید باید بگوییم ماه می تا اکتبر بهترین فصل سال است. این ایام که از بعد اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا اوایل مهر ادامه دارد، به عنوان خلوت‌ترین و ارزان‌ترین ماه‌های سفر به سریلانکا شناخته می‌شود. البته این را در نظر داشته باشید که آب‌وهوای سریلانکا در این فصل از سال چهره‌ای بارانی و نسبتا سرد به خود می‌گیرد.

تصویری از سریلانکا

تصویری زیبا از کشور سریلانکا

هزینه سفر به سریلانکا در یک کلام

این روزها بازار سفر به سریلانکا بسیار داغ است. مزارع چای، جنگل‌های استوایی، معابد رازآلود، غارهای سحرانگیز و باغ‌های دل‌انگیز از جاذبه‌هایی است که هر کسی را برای سفر به سریلانکا وسوسه می‌کند. طبیعتا وقتی صحبت از یک سفر خارجی در میان باشد، موضوع هزینه‌های سفر اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. ما در این نوشتار تلاش کردیم هزینه سفر به سریلانکا را موبه‌مو با ذکر جزئیات دقیق برایتان شرح دهیم. حالا اگر فکر می‌کنید مدیریت‌کردن این هزینه‌ها کاری دشوار است، توصیه می‌کنیم هزینه سفر به سریلانکا با تور را هم مورد بررسی قرار دهید. حسن بزرگ سفر با تور این است که شما از انجام هر نوع حساب‌وکتابی فارغ خواهید بود. سفر با تور سریلانکا هزینه‌های سفر را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. اگر تجربه سفر به سریلانکا و هزینه‌های این سفر را دارید، پیشنهادهای خودتان را با باقی کاربران به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

۱-به طور متوسط، چقدر باید برای سفر به سریلانکا هزینه کنم؟

هزینه سفر به سریلانکا به عوامل مختلفی از جمله مدت زمان اقامت، انتخاب اقامتگاه، رستوران‌ها و فعالیت‌های تفریحی بستگی دارد. به طور کلی، هزینه‌هایی که باید در نظر گرفته شود شامل هزینه‌های پرواز، اقامت، غذا، حمل و نقل داخلی و فعالیت‌های تفریحی می‌شود. برای یک سفر متوسط به سریلانکا، ممکن است هزینه روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار آمریکایی در نظر گرفته شود، اما این مقدار می‌تواند بسته به سلیقه شما و استانداردهای راحتی متغیر باشد.

۲-آیا باید از قبل تمامی هزینه‌های سفر را پرداخت کنم؟

برخی از هزینه‌ها مانند هزینه‌های پرواز و رزرو اقامتگاه ممکن است نیاز به پیش‌پرداخت داشته باشند. اما برخی از هزینه‌ها مانند هزینه‌ غذا، حمل و نقل داخلی و فعالیت‌های تفریحی را می‌توانید در محل پرداخت کنید. بهتر است پیش از سفر، جزئیات مربوط به هزینه‌های مختلف را بررسی کرده و برنامه‌ریزی مناسبی برای پرداخت هزینه‌های سفر خود داشته باشید.

ناشر: شباویز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR