هنر بستن چمدان !

مطالب خواندنی 27 اردیبهشت ، 1395 5 دقیقه

icon_17962


خواه برای یک برنامه آخر هفته برنامه ریزی می کنید یا یک سفر رویایی یک هفته ای، بستن کوله بار سفر یک کار خیلی مهم و پیل افکن در راستای آماده شدن برای سفر است. اینکه بدانید چه وسایلی را باید همراه داشته باشید و چه جور داخل این چمدان های نقلی بگنجانید نکته ای است که ممکن است سفر شما را شیرین یا خدای نکرده تلخ نماید.

آیا از چمدان بستن می ترسید یا می ترسید نکند چیزی را در سفر لازم داشته باشید و همراه نیاورده باشید؟ نکاتی که برایتان آماده کرده ایم شما را یاری می کنند تا تصمیم بگیرید چه مواردی را همراه داشته باشید و چه چیزهایی را در خانه تنها بگذارید.


    Traveling-With-Kids11111_1

  •  لباس های همه فن حریف با خود ببرید.

اگر نمی خواهید در تمام عکس های سفر یک جور به نظر برسید، لباس هایی را انتخاب کنید که بتوانند در چمدان با بقیه وسایل زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند. در این زمینه لباس های تیره بی نظیر هستند. علاوه بر اینکه تا مدت زیادی تمیز به نظر می آیند بلکه چین و چروک در آنها کمتر مشخص می شود.

  •  کفش هایتان را درست انتخاب کنید.

کفش ها در چمدان ها فضای زیادی اشغال می کنند بنابراین انتخاب کفش مناسب تصمیم مهمی است. اگر در مورد فضای چمدان خود در مذیقه هستید، کفش هایی را انتخاب نکنید که فقط برای یک فعالیت کاربرد دارند. کفش های اسپورت و راحت را بردارید اما زیبایی آنها را هم در انتخاب لحاظ کنید.

  •  کیف دستی خود را درست استفاده کنید.

چیز های گران قیمت و حیاتی را در آنها نگه دارید تا خطر گم شدن یا جا ماندن در وسایل نقلیه را کاهش دهید. مدارک مورد نیاز، داروهای تجویزی، یک دست لباس اضافه، لوازم آرایشی و بقیه آیتم های حیاتی را برای اینکه مطمئن باشید در موقع نیاز در دسترس هستند را در کیف دستی خود بگذارید. کودکان در مسیر احتیاج به بازی یا کتاب و هر چیز دیگری دارند که با آن سرگرم باشند. اگر مایل نیستید کودکتان در مسیر حوصله خودش و شما را توامان سر ببرد، یک “قوطی بگیر و بنشین” طوری همیشه در کیف دستی خود داشته باشید.

  • تیمی کار کنید.
 اگر چند همسفر هستید، بهتر است که برخی از وسایل خود را در چمدان دوستانتان قرار دهید و بالعکس? به طور مثال بهتر است پدرم به جای اینکه تمام وسایل خود را در ساک خود بگذارد، برخی از لباس هایش را به من بدهد تا در ساک خودم بگذارم. با این کار اگر یک چمدان گم شد یا ربوده شد، مشکل خیلی حادی به وجود نمی آید.
  •  زمان را در بسته بندی لحاظ کنید.

اگر دقیقا می دانید که چه لباسی را چه زمانی می پوشید، آن ها را به ترتیب زمان در چمدان بگذارید تا راحت تر در دسترس باشند. به این ترتیب که چیز هایی را که در انتهای سفر می خواهید را در ته چمدان بگذارید و چیز هایی که در لحظات اولیه سفر احتیاج می شود را روی چمدان. به این ترتیب همیشه وسیله ای که می خواهید در روی چمدان قرار دارد!

  • از زیپ کیپ استفاده کنید.

آنها باعث می شوند وسایل آرایشی بهداشتی نشت نکند و سایر وسایلتان در چمدان را خراب نکند. لباس های خیس شنا، لباس های کثیف، جعبه کلوچه های عصرانه و … را جداگانه در چمدان نگه دارید.

  •  یک چمدان اضافه همراه ببرید.

مسلما الان شما می توانید چمدان خود را ببندید. اما خرید ها و سوغاتی های سفر را نیز می توانید در آنها جا دهید؟ یک ساک کوچک شو را حتما درون چمدان اصلی قرار دهید تا بعدا بتوانید بدون دغدغه خرید های خود را از سفر بیاورید.

 وسایل آرایشی بهداشتی خود را کاهش دهید. قبل از سفر از داروخانه سایز مسافرتی وسایلی که استفاده می کنید را بگیرید یا اگر در هتل اسکان دارید، از وسایل بهداشتی هتل استفاده کنید.

و در آخر و مهم تر از همه، 

  • دوربین خود را جا نگذارید.

همچنین همواره در نظر داشته باشید که فضای خالی فضای هدر رفته است. بنابراین حتی اگر کفش اضافی با خود می برید، در چمدان نباید فضای داخل کفش خالی بماند. می توانید به طور مثال جوراب هایتان را در آن قرار دهید. البته یادتان باشد کفش ها را داخل یک کیسه پلاستیک قرار دهید تا لباس های شما را کثیف نکند.


چمدان بستن خوش بگذرد!

مشاوره رایگان