هر آنچه که باید درباره اسپارتا بدانید ؟

مطالب خواندنی 15 مرداد ، 1396 5 دقیقه

فرودگاه اسپارتا ترکیه (Isparta Süleyman Demirel Airport ) به زبان بومی(Isparta Süleyman Demirel Havalimanı ) فاصله فرودگاه اسپارتا تا مرکز شهر آنتالیا ۱۴۰ کیلومتر می باشد .فرودگاه سلیمان دمیرل اسپارتا یک فرودگاه همگانی با کد یاتا ISE است که یک باند فرود بتن دارد و طول باند آن ۳۰۰۰ متر است.

IATA CODE : ISE
ICAO CODE : LTFC




Untitled_2

 فرودگاه اسپارتا (Isparta Airport)، معمولا برای افرادی که تور آنتالیا را انتخاب کرده و به این شهر سفر کرده اند، نامی آشناست. پروازهایی که به مقصد آنتالیا هستند معمولا در این فرودگاه به زمین می نشینند و مسافران بقیه ی راه تا آنتالیا را با ون یا تاکسی طی می کنند. با شباویز همراه باشد تا دربار ه این فرودگاه بیشتر توضیح دهیم .

3

فرودگاه اسپارتا در سال ۱۹۹۷ و در روز ۲۱ ژوئیه در شهر اسپارتای ترکیه افتتاح شد. شهر آنتالیا در جنوب این شهر قرار دارد و تا آن حدود ۱۴۰ کیلومتر فاصله دارد و فرودگاه اسپارتا وسعتی معادل ۵۴۰۰ متر مربع دارد و می تواند سالانه ۶۰۰۰۰۰ مسافر را پذیرا باشد. در طول سال، پروازهای بین المللی زیادی به این فرودگاه انجام می شود.داخل فرودگاه اسپارتا در سال ۲۰۰۵، میزبان ۳۸۳۵۸ مسافر از سرتاسر دنیا بوده است و به دلیل اینکه ظرفیت خیلی بالایی در میزبانی گردشگران داخل کشور ندارد، خطوطی که چندان سودی نداشتند و در واقع کم هزینه بودند، در طول سال چندین بار تعطیل می شدند.
ترانسفر از فرودگاه اسپارتا تا هتل های آنتالیا بسیار راحت و بدون دردسر است. در واقع فاصله ی بین فرودگاه اسپارتا تا هتل هایی که در شهر آنتالیا وجود دارد، حدود ۳ ساعت رانندگی است که این ترانسفر به همراه تور لیدر و توسط اتوبوس های توریستی راحت انجام می شود. در این فرودگاه، ایرلاین های متفاوتی وجود دارد که بیشتر آنها، ترک هستند. در ۲۸ ماه می سال ۲۰۰۸، برنامه ریزی ای شد که طبق آن، ایرلاین اطلس جت، پرواز داخلی ای بین ۲ فرودگاه اسپارتا و استانبول یعنی فرودگاه آتاتورک را در دستور کار آن قرار داد که همین موضوع باعث رونق گرفتن فرودگاه اسپارتا شد.

مشاوره رایگان