تفریحات کوش آداسی را بشناسید

راهنمای سفر 26 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

کوش آداسی، به معنی "جزیره پرنده" در زبان ترکی، شهری بندری و توریستی در غرب ترکیه است که در سواحل دریای اژه واقع شده است. تفریحات کوش آداسی تنوع بالایی دارد که می‌تواند تمام سلیقه‌ها را راضی کند. سواحل رؤیایی، طبیعت زیبا و آثار تاریخی فراوان این شهر به آن جذابیت خاصی بخشیده است. در این مقاله با تفریحات مختلفی که می‌توان در کوش آداسی تجربه کرد بیشتر آشنا می‌شویم.

تفریحات آبی کوش آداسی

تفریحات کوش آداسی به‌خصوص ورزش‌های آبی آن از مهم‌ترین دلایلی است که مخصوصاً در فصل تابستان، گردشگران را از کشورهای همسایه ترکیه و دیگر نقاط جهان به این سرزمین، جذب می‌کند. کوش آداسی به دلیل داشتن سواحل متنوع، تفریحات آبی گسترده‌تری نسبت به مکان‌های دیگر دارد.

بازدید از پارک‌های آبی

آدالند، آکوآ فانتزی، آتلانتیس و تورتوگا چهار پارک آبی معروف کوش آداسی هستند. هر کدام از این پارک‌های آبی امکانات جذابی دارند که باعث محبوبیت آن‌ها شده است. انواع سرسره‌ها، بازی‌های آبی، استخرهای مختلف و برنامه‌هایی نظیر بازی و درمان با دلفین‌ها از جمله این امکانات هستند.

تفریحات پارک‌های آبی کوش آداسی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای خانواده‌ها و کودکان فضایی دلپذیر و مناسب باشد. علاوه بر تفریحات آبی، امکاناتی مانند رستوران و کافه، فروشگاه‌های سوغاتی فروشی، استراحتگاه و … از جمله خدمات رفاهی است که پارک‌های آبی کوش آداسی ارائه می‌کنند.

نمایی از یک پارک آبی در کوش آداسی

نمایی از یک پارک آبی در کوش آداسی

غواصی؛ از لوکس‌ترین تفریحات کوش آداسی

غواصی در کوش آداسی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و فرصتی برای کشف دنیایی شگفت‌انگیز در زیر آب‌های دریای اژه است.

در اعماق دریای اژه در سواحل کوش آداسی، غارها و صخره‌های مرجانی متعددی وجود دارند که هر کدام دنیایی منحصربه‌فرد را در خود جای داده‌اند. غار "پینار" با تونل‌های تاریک و روشنایی‌های وهم‌آلود، غار "کاراتاش" با مجسمه‌های مرمرین زیر آب، و صخره‌های مرجانی رنگارنگ در اطراف جزیره "گورل" تنها نمونه‌هایی از این شگفتی‌ها هستند.

در کوش آداسی، مراکز غواصی متعددی وجود دارند که دوره‌های آموزشی غواصی را در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته ارائه می‌کنند. همچنین، تورهای غواصی به نقاط مختلف با سطوح دشواری متفاوت برگزار می‌شود تا غواصان با هر سطحی بتوانند از این تجربه لذت ببرند.

اسکی روی آب

سواحل کوش آداسی، با داشتن امواج بلند و منظم، مکانی ایده‌آل برای اسکی روی آب هستند. این امواج، هیجان و آدرنالین را به بالاترین حد خود می‌رسانند و لحظات پرماجرایی را برای شما رقم می‌زنند.

معمولاً در سواحل کوش آداسی، مربیان مجرب و آموزش‌دیده‌ای حضور دارند که با صبر و حوصله، اصول اسکی روی آب را به شما آموزش می‌دهند. این مربیان در کنار شما خواهند بود تا بتوانید با خیالی آسوده، از این ورزش هیجان‌انگیز لذت ببرید.

اسکی روی آب در کوش آداسی، فقط یک ورزش نیست، بلکه رقصی هیجان‌انگیز بر امواج فیروزه‌ای دریای اژه است. احساس سر خوردن بر روی آب و غرق شدن در زیبایی‌های طبیعت، لذتی وصف‌ناپذیر را به شما هدیه خواهد داد.

تصویری از اسکی روی آب

تصویری از اسکی روی آب

جت اسکی

حس رهایی بر روی امواج، مناظر زیبای ساحل و ترشح آدرنالین، جت اسکی را به یکی از خاطره‌انگیزترین تجربیات شما در سفر و انجام تفریحات کوش آداسی تبدیل خواهد کرد. در اکثر سواحل کوش آداسی می‌توانید جت اسکی را امتحان کنید. مکان‌های متعددی برای انجام این ورزش وجود دارند که به جت اسکی‌های مدرن و همچنین مربیان مجرب، مجهز هستند.

جت اسکی در کوش آداسی، هم برای مبتدیان و هم برای افراد باتجربه مناسب است. مربیان مجرب در این مکان‌ها، با ارائه آموزش‌های لازم، به شما کمک می‌کنند تا به راحتی جت اسکی را کنترل کنید و از این تجربه لذت ببرید.

شنا با دلفین‌ها؛ از تفریحات شهر کوش آداسی برای کودکان

پارک آبی آدالند، یکی از پارک‌های آبی مجهز کوش آداسی برای تجربه لحظاتی شاد و خاطره‌انگیز در کنار دلفین‌های دوست‌داشتنی است. هر روز ظهر، نمایش چهل‌دقیقه‌ای دلفین‌ها و شیرهای دریایی در این پارک برگزار می‌شود و تماشای حرکات موزون و شگفت‌انگیز این موجودات باهوش، اوقات خوشی را برای بینندگان رقم می‌زند.

علاوه بر تماشای نمایش، فرصتی منحصربه‌فرد برای شنا و بازی با دلفین‌ها در سانس‌های مختلف نیز برای شما فراهم شده است. این تجربه هیجان‌انگیز، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در ذهن شما و فرزندانتان حک خواهد کرد.

معمولاً گروه‌های شش‌نفره از افراد در هر سانس برای شنا و بازی با دلفین‌ها در نظر گرفته می‌شوند. کودکان زیر ۳ سال نیز به‌منظور حفظ سلامتی خود، اجازه شنا و بازی با دلفین‌ها را ندارند؛ اما کودکان ۴ تا ۶ سال می‌توانند با حضور و نظارت کامل والدین خود در این فعالیت شرکت کنند.

عکس ۳ دلفین در پارک آبی آدالند

عکس از دلفین‌های پارک آبی آدالند در کوش آداسی

تور کشتی کوش آداسی

به طور کلی قیمت تفریحات در کوش اداسی به‌گونه‌ای است که تمام افراد بتوانند دست کم بخشی از آن را تجربه کنند. اما تور کشتی یکی از لاکچری ترین تفریحات این شهر ساحلی به شمار می‌آید. این تورها فرصتی عالی برای لذت بردن از مناظر خیره‌کننده دریای اژه فراهم می‌کنند.

تورهای کشتی کوش آداسی در دسته‌بندی تورهای نیم‌روزه، تورهای غروب آفتاب، تورهای شام و تورهای خصوصی برگزار می‌شود.

تورهای نیم‌روزه معمولاً بعدازظهر شروع شده و حدود ۴ تا ۵ ساعت طول می‌کشند. در طول این تورها، می‌توانید از شنا، آفتاب گرفتن، و گشت‌وگذار در جزایر کوچک اطراف کوش آداسی لذت ببرید.

تورهای غروب آفتاب نیز در اواخر بعدازظهر شروع می‌شوند و فرصتی عالی برای تماشای غروب آفتاب خیره‌کننده دریای اژه را به شما می‌دهند. در طول این تورها، می‌توانید از شام و نوشیدنی نیز لذت ببرید.

تورهای شام در شب برگزار می‌شوند و شامل شام، موسیقی زنده و رقص هستند. تورهای خصوصی نیز به شما امکان می‌دهند تا برنامه سفر را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید.

تصویری از کشتی در دریا

نمایی از کشتی‌های مخصوص تور کشتی کوش آداسی

تفریحات شبانه کوش آداسی

تفریحات شبانه در کوش آداسی که زندگی شبانه معروفی نیز دارد امری رایج و اتفاقاً در میان گردشگران بسیار پرطرفدار است. معمولاً افرادی که شب را برای گشت‌وگذار انتخاب می‌کنند یا به کلاب‌های پر شور کوش آداسی سری می‌زنند و یا از خیابان‌ها و کافه‌هایی که تا پاسی از شب باز هستند دیدن می‌کنند.

کلاب گردی

کوش آداسی به عنوان "شهر جغد" نیز شناخته می‌شود و به دلیل زندگی شبانه پر جنب‌وجوش خود مشهور است. یکی از دلایل این نامگذاری، کلاب‌های این شهر هستند. کلاب‌های معروف کوش آداسی مانند هاوانا، کارلا، تیک تاک یا کاروان با ارائه نوشیدنی، رقص و کارائوکه به بازدیدکنندگان شب‌زنده‌دار خود خدمت‌رسانی می‌کنند.

خیابان گردی

در شهری مانند کوش آداسی که زیبایی تاریخی و طبیعی را توأمان دارد، قدم زدن شبانه همراه با نسیم خنک دلپذیری که مختص آب‌وهوای کوش آداسی است، می‌تواند لذت‌بخش باشد. راه رفتن در میان کوچه‌های پر شور و دیدار مردمان سرزنده و نوشیدن چای در کافه‌های دنج کوچه پس کوچه‌های این شهر، می‌تواند روحیه مضاعفی برای انسان ایجاد کند.

همچنین خیابانی با نام «بار استریت» در کوش آداسی وجود دارد که پر جنب‌وجوش و مملو از بارها، کلوپ‌ها و رستوران‌هاست و مکانی عالی برای گشت‌وگذار و مناسب برای یافتن مکانی برای رقصیدن به شمار می‌آید.

عکس چند نفر در خیابان

عکس از خیابان گردی چند نفر در کوش آداسی 

بازدید از سواحل؛ از معروفترین تفریحات در کوش آداسی

از جمله تفریحات کوش آداسی ترکیه، گردش در سواحل کارت پستالی آن است. این شهر به واسطه سواحل زیبا و متنوع خود، بهشت عاشقان دریا و خورشید محسوب می‌شود. در این سواحل، می‌توانید از حمام آفتاب زیر نور گرم خورشید، آبتنی در آب‌های زلال و تفریحات آبی متنوع لذت ببرید.

ساحل لیدی بیچ، ساحل الماس، ساحل لانگ بیچ، ساحل سبز و ساحل عشق از معروف‌ترین سواحل کوش آداسی هستند. در این سواحل شنی با آب‌های آرام و کم‌عمق که مکانی ایده‌آل برای خانواده‌ها و کودکان است، از حمام آفتاب، شنا، موج‌سواری و تفریحات آبی مانند جت اسکی و قایق‌سواری لذت ببرید.

سافاری؛ از هیجان‌انگیزترین تفریحات کوش آداسی ترکیه

تفریحات در کوش آداسی از تنوع بالایی برخوردار هستند. مثلاً تورهای سافاری که در مسیرهای مختلفی برگزار می‌شوند و هر کدام زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند. برخی از محبوب‌ترین مسیرهای سافاری عبارتند از: مسیر کوهستانی، مسیر ساحلی و مسیر تاریخی.

مسیر کوهستانی از میان کوه‌ها و جنگل‌های انبوه عبور می‌کند و مناظر بکر و دست‌نخورده‌ای را به شما نشان می‌دهد. در طول این مسیر، می‌توانید از تماشای حیات وحش، آبشارها و چشمه‌های خنک لذت ببرید.

مسیر ساحلی در امتداد ساحل اژه قرار دارد و فرصتی برای تماشای مناظر فیروزه‌ای دریا و آفتاب گرفتن در سواحل خلوت را به شما می‌دهد. در طول این مسیر، می‌توانید از شنا در دریا، غواصی و یا قایق‌سواری لذت ببرید.

مسیر تاریخی نیز از روستاهای تاریخی و باستانی عبور می‌کند و شما را با تاریخ و فرهنگ غنی این منطقه آشنا می‌کند. در طول این مسیر، می‌توانید از بازدید معابد، مقابر و بناهای تاریخی لذت ببرید.

وسایل نقلیه مورد استفاده در سافاری کوش آداسی، معمولاً جیپ‌های مجهزی هستند که می‌توانند در هر نوع زمینی حرکت کنند. این جیپ‌ها دارای سقف باز هستند تا شما بتوانید از منظره طبیعت به طور کامل لذت ببرید.

تصویری از یک ماشین سافاری در جنگل

عکس یک ماشین سافاری؛ از تفریحات کوش آداسی

رستوران گردی

همیشه غذا بخش مهمی از فرهنگ یک سرزمین بوده است. اگر به شهر جدیدی سفر می‌کنید، حتماً دوست دارید غذاهای آن منطقه را تجربه کنید. رستوران‌های متعدد و متنوعی در کوش آداسی وجود دارند که طیف گسترده‌ای از غذاهای ترکی و بین‌المللی را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب ارائه می‌کنند.

رستوران بین المللی لاکیز کلاب، کافه رستوران تورکاز و رستوران مدیترانه ترکی چهار برادر، از رستوران‌های لوکس کوش آداسی هستند.

کازابلانکا، گلدن بویز و رستوران گیاهی لیدیز بیچ نیز از رستوران‌های باکیفیت و اقتصادی این شهر محسوب می‌شوند. در اطراف سواحل این شهر، می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین غذاهای دریایی را نیز پیدا کنید.

تصویری از یک رستوران در کوش آداسی

تصویری از رستوران کازابلانکا

پاساژگردی

سفر به ترکیه بدون خرید که نمی‌شود. به خصوص اگر دوست دارید از همچین سفری خاطره‌انگیزی چند سوغاتی به یادگار داشته باشید؛ بنابراین حتماً بخشی از هزینه تفریحات کوش اداسی را به خرید اختصاص دهید.

مهم‌ترین بازار کوش آداسی، بازار بزرگ این شهر است. این بازار با فضایی سنتی و معماری قدیمی، میزبان بیش از ۵ هزار فروشگاه است. خودتان فکرش را بکنید که چه محصولاتی ممکن است در این بازار پیدا شود! از انواع لباس گرفته تا فرش و ادویه و سوغاتی در این بازار عرضه می‌شود.

مرکز خرید آکدوگان نیز یکی پاساژهای شیک و مدرن این شهر است که برندهای مختلفی از لباس و لوازم آرایش و … در آن مشغول به کار هستند.

مرکز خرید اسکالا نوا، مرکز خرید سوکه و مرکز هاجیوات از دیگر مراکز خرید کوش آداسی هستند که برندهای جهانی‌تری مانند آدیداس و نایکی در آن‌ها نمایندگی دارند.

عکس یک مرکز خرید در کوش آداسی

عکسی از یک مرکز خرید در کوش آداسی

بازدید از مکان‌های تاریخی و گردشگری

در کوش آداسی به دلیل پیشینه تاریخی و فراز و نشیب‌هایی که در گذشته داشته است، آثار تاریخی و گردشگری فراوانی دارد. ساحل بانوان، جزیره کبوتر، معبد دیدایما، قلعه پنبه‌ای، خانه حضرت مریم تنها تعدادی از جاهای دیدنی کوش آداسی هستند.

مثلاً شهر باستانی افسوس یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای باستانی جهان که زمانی پایتخت آسیای صغیر بوده یا معبد آرتمیس که یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان است در کوش آداسی قرار دارند.

همچنین چند غار اسرارآمیز مانند غار کاراجا، غار سیر تلائینی و غار زئوس در این شهر واقع شده‌اند.

تصویری از شهر باستانی افسوس در کوش آداسی

تصویری از شهر باستانی افسوس در کوش آداسی

کوش آداسی؛ شهر عاشقان تفریح و خوش‌گذرانی

کوش آداسی یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید برای گذراندن تعطیلات به آن سفر کنید. این شهر زیبا با وجود طیف گسترده‌ای از دیدنی‌ها و تفریحات و مناظر طبیعی و تاریخی خود، هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. این شهر آغوش بازی برای تمام مسافران خود دارد و قطعاً اوقات دلپذیری برای تمام افراد ایجاد می‌کند. اگر مشتاق سفر به این شهر ساحلی در ترکیه و تجربه تفریحات کوش آداسی هستید، فقط کافی است تور کوش آداسی را از آژانس مسافرتی شباویز با قیمت مناسب خریداری کنید.

راستی شما انجام کدام یک از تفریحات را در این شهر انتخاب می‌کنید؟

سوالات متداول:

۱- بهترین تفریحات کوش آداسی کدامند؟

از جمله بهترین تفریحات کوش اداسی می‌توان به بازدید از مکان‌های دیدنی و سواحل، پارک‌های آبی، انجام غواصی و شنا با دلفین‌ها، جت اسکی و... اشاره کرد.

۲- هزینه تفریحات کوش آداسی چقدر است؟

برخی تفریحات کوش آداسی رایگان و برخی پرهزینه‌تر است؛ برای مثال بازدید از برخی مکان‌های دیدنی و سواحل هزینه‌ای ندارد در صورتی که تور کشتی، غواصی و سافاری از تفریحات نسبتا لاکچری‌تر و پرهزینه‌تر در این شهر به شمار می‌آید.

مشاوره رایگان