با اقامت در خانه درختی رویای کودکی تان را به واقعیت تبدیل کنید

مطالب خواندنی 08 اردیبهشت ، 1397 5 دقیقه

با اقامت در خانه درختی رویای کودکی تان را به واقعیت تبدیل کنید


به خواب رفتن با صدای جنگل های بارانی آمازون در پِرو (Peru)، تجربه ای تکرار نشدنی و شگفت انگیزی می تواند باشد. با اقامت در خانه درختی می توانید رویاهای کودکی تان را به واقعیت تبدیل کنید.

KHANEYEDERAKHTI_SHABAVIZ__2_

در این مطلب همراه با سفرمی سری به هتل خانه درختی می زنیم.

KHANEYEDERAKHTI_SHABAVIZ

موقعیت مکانی

برای اقامت گزیدن در هتل خانه های جنگلی باید به کشور پِرو که واقع در آمریکای جنوبی است سفر کنید. پایتخت پِرو لیما است. پِرو از شمال با اکوادور و کلمبیا، از شرق با برزیل، از جنوب شرقی با بولیوی، از جنوب با شیلی و از غرب با اقیانوس آرام هم‌ مرز می باشد.

KHANEYEDERAKHTI_SHABAVIZ__3_

این کشور با نام مهد امپراتوری اینکاها شهرت یافته است؛ لذا از پشتوانه تاریخی و فرهنگی بسیار پرباری برخوردار است.

خانه ی درختی در کنار آب های زیبای رودخانه ی یاراپا (yarapa) قرار دارد. یاراپا شاخه ای از رودخانه ی آمازون در نزدیکی منطقه ی ایکیتوس، پِرو می باشد.

KHANEYEDERAKHTI_SHABAVIZ__8_

از آنجاییکه هیچ جاده ای برای متصل کردن ایکیتوس به دنیای خارج وجود ندارد، تنها راه رسیدن به هتل خانه درختی توسط قایق یا هواپیما امکان پذیر می باشد.

KHANEYEDERAKHTI_SHABAVIZ__4_

از مسیر ایکیتوس ابتدا باید سوار خودرو شوید و بعد از آن توسط قایق به کلبه های چوبی برسید. قایق سواری از رودخانه ی مارانون (Marañón) آغاز و تا بالای رودخانه ی اوکویالی (Ucayali) قبل از اتصال به رودخانه ی یاراپا ادامه می یابد. مدت زمان سفر به این هتل جنگلی زیبا از ایکیتوس حدودا 2 الی 2 ساعت و نیم به طول می انجامد.

KHANEYEDERAKHTI_SHABAVIZ__6_

نحوه ی دسترسی به خانه های درختی و امکانات آن

مهمانان می توانند پس از قایق سواری به این کلبه های چوبی برسند. پس از رسیدن به ارتفاعات جنگل، برای وارد شدن به یکی از ۱۰ خانه ی درختی دایره ای شکل باید ۳۴ تا ۶۷ فوت بالا روند. قطر سازه های سقف کمربندی به طور متوسط ۱۸ فوت است و نرده ها، پرده ها و پشه بندها تنها چیزی هستند که شما را از محیط جنگل های بارانی جدا می کنند. حمام به همراه دوش آب سرد نیز در زیر طبقه ی اصلی واقع شده است.

KHANEYEDERAKHTI_SHABAVIZ__7_

به هریک از خانه های درختی پلی متصل است؛ که این پل های معلق به خانه ی درختی مرکزی می رسند. خانه ی درختی مرکزی، رستوران این اقامتگاه بی نظیر است که غذاهای سنتی لذیذ پِرو ای سرو می کند.


گونه های جنگل بارانی آمازون

جنگل بارانی ۳۴۵ هکتاریِ اقامتگاه های سازگار با محیط زیست، خاستگاه خزمیمون ها، طوطی های مکائو، تنبل ها و دیگر گونه های جانوری خاص می باشد.

KHANEYEDERAKHTI_SHABAVIZ__5_


با اقامت در این هتل مهمانان از راهنمای گردشگری شخصی، گشت شهری روزانه از قبیل تماشای دولفین های رودخانه و بازدید از روستاهای بومی بهره مند می گردند.
مشاوره رایگان